נתניהו: "אם לא יפנימו בציבור החרדי את ההנחיות לא אהסס להוציא צו"

    איתי גדסי No Comments on נתניהו: "אם לא יפנימו בציבור החרדי את ההנחיות לא אהסס להוציא צו"

    נתנהו ביקר בחריפות את ההתנהלות הציבורית לאחרונה, "אני רואה תופעות קשות מאוד של חתונות, אולמות אירועים. שר הבריאות הוציא עכשיו צווים נרחבים לציבור החרדי,- זה פיקוח נפש"

    Israeli prime minister Benjamin Netanyahu holds a press conference at the Prime Ministers office in Jerusalem on March 12, 2020. Photo by Alex Kolomoisky/POOL ***POOL PICTURE, EDITORIAL USE ONLY/NO SALES, PLEASE CREDIT THE PHOTOGRAPHER AS WRITTEN - ALEX KOLOMOISKY/POOL*** *** Local Caption *** ??? ?????? ?????? ?????? ?????? ????? צילום: פלאש 90
    17:01
    01.05.24
    צבי טסלר No Comments on זייברט שוב סוגר את בני ברק בלילות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין הערב (רביעי) והתייחס למצבה של ישראל במשבר הקורונה, לדבריו "מצבנו טוב יותר כרגע מרוב מדינות העולם ועלינו לוודא שזה יימשך כך", הבהיר נתניהו, "היום נתנו הנחיות ברורות של מה אנחנו מצפים מאנשים – לצאת רק לדברים חיוניים כמו אספקת מזון. אני מעדיף שההנחיות האלה יישארו בהבנה והפנמה של הציבור".

    ראש הממשלה התייחס למגזר החרדי בריאיון והבהיר, "הערב אני אפנה לקהילות שלא הפנימו – כמו הקהילה החרדית והערבית. אם ההנחיות לא יופנמו אז אני לא אהסס לעשות את זה בצו" הבהיר בריאיון לקרן מרציאנו בחדשות 12.

    נתניהו ביקר בחריפות את ההתנהלות לאחרונה לערוך חתונות מעל המותר, "אני רואה תופעות קשות מאוד של חתונות, אולמות אירועים. שר הבריאות הוציא עכשיו צווים נרחבים לציבור החרדי, עצר את הישיבות. אני אפנה גם לציבור הערבי. זה פיקוח נפש" הדגיש ראש הממשלה.

    נתניהו הוסיף, "אם צריך, הצו יהיה מוכן מחר ואת תשמעי אותי בערב אם הדבר חיוני. עד עכשיו עשינו את כל הדברים שהביאו לכך שמדינת ישראל נמצאת בין שלוש לארבע המדינות במצב הטוב ביותר בעולם – אבל זה לא החופש הגדול", הזהיר ראש הממשלה משאננות. "הקדמנו את כל העולם בסגירת הגבולות, בבידוד ביתי נרחב, בהגבלת התהקלות, בשימוש בכלי דיגיטלי שעכשיו הופעל".

    על המחסור בחומרים לייצור בדיקות לגילוי קורונה, אמר נתניהו, "התקשרתי לכמה ידידים בעולם. כולם עובדים כדי להביא את החומרים ויהיה לנו" הבטיח ראה"מ. "אני חייב להגיד שגם מדינות אחרות משבחות את המדיניות שלנו עד היום. המדענית הראשית בארה"ב משבחת את המדיניות שלנו. קיבלנו את המחמאה הגדולה ביותר ממדינות אחרות שמאמצות את הדברים שלנו. ראש ממשלת ניו זילנד, למשל" סיפר נתניהו על השבחים להם זוכה על תפקודו ותפקוד מערכת הבריאות במשבר חסר התקדים.

    נתניהו הבהיר, "אני ביקשתי שעד יום ראשון יהיו לנו 3000 בדיקות. עד יום ראשון הקרוב". בנוסף, "ביום ראשון הבא ביקשתי שנגיע ל-5000 בדיקות, וביום ראשון לאחר מכן הנחיתי להגיע ל-10,000 בדיקות. אני מאמין שיעמדו ביעד", העריך ראש הממשלה. "כל יום צריך לעשות את הבדיקות האלה, אי אפשר לעשות אותן לכל האוכלוסיה, אין מקום בעולם שעושים את זה בצורה כזאת" אמר נתניהו.

    על הדיווחים לסגר מלא על ישראל, הגיב נתניהו: "סגר מלא זה לא דבר מומלץ כי זה יביא לקריסה מיידית של כלכלת ישראל. מה שהם מדברים עליו זה הפיכת ההנחיות שנתנו אתמול לצו – ואני ביקשתי להכין את הצו".

    ראש הממשלה שב והדגיש כי "אם הציבור לא יפנים שמדובר כאן בחיים או מוות, שהם חייבים, כל אחד באחריות שלו, לעשות את הדברים שאתם שומעים ממני וממומחי משרד הבריאות, אם הציבור יחשוב שזה אופציונלי – אז לא נוכל לעצור את התפשטות המגפה".

    "יש לכם, לאמצעי התקשורת, תפקיד חשוב. אם אתם תעבירו את המסרים הללו באחריות ובשכל טוב אני חושב שאנחנו נוכל להשלים את המלאכה" אמר ראה"מ.

    על המעקב אחרי המקומות בהם שהו חולי קורונה אמר נתניהו, "אישרתי כלים דיגיטליים מתקדמים ביותר בעולם שאנחנו כעת משתמשים בהם. אנחנו שולחים לאנשים הודעות. חלק מהם מקבלים הודעות להישאר בבית בבידוד. ככה אנחנו תוחמים את המחלה", הסביר נתניהו.

    "במקביל, אנחנו פונים לכל הציבור, כי יש חולים שאנחנו לא יודעים עליהם, יש אנשים שהם מדבקים שהם מחוץ למעגל האיתור הזה. יש מקרים שלא נוכל לדעת גם אם יהיו לנו אלפי בדיקות" הבהיר ראש הממשלה.

    נתניהו הביא דוגמא להתנהלות של סין במגיפה, "מספר הבדיקות יוגדל – אבל הוא לא יוגדל באופן אינסופי כי אין לנו את מי לבדוק. בלתי אפשרי לבדוק את כל האוכלוסייה. אף מדינה לא עושה את זה. סין איתרה את המקומות המסוכנים בשיטותיה והיא גרמה להפסקת ההתפרצות".

    ראש הממשלה הבהיר גלויות לציבור, "אנחנו צריכים לצפות לעלייה במספר החולים. אני רוצה להסביר שמכיוון שאנחנו מגבילים את מספר הבדיקות על החשודים שאנחנו מאתרים אותם אז מספר החולים עולה בהתאם".

    נתניהו  התפנה לנושאים הפוליטיים הבוערים ותקף את התנהלות כחול לבן, "בזמן שאני נאבק בקורונה הם רק מתכננים איך להפיל את ראש הממשלה שעומד על המשמר, עומד על הספינה בסערת הקורונה. יו"ר הכנסת הציע להקים ועדה מסדרת שוויונית שתאפשר את הקמת הוועדות בכנסת שיעסקו בקורונה. אפשר לשים את הפוליטיקה בצד. אפשר וצריך להקים ממשלה עכשיו. זה מה שהמדינה צריכה" אמר נתניהו בסוף דבריו בריאיון לחדשות 12.

     



    0 תגובות